Błąd
  • XML Parsing Error at 1:95. Error 9: Invalid character

W Sosnowcu podsumowano kampani? spo?eczn? u?wiadamiaj?c? o szkodliwo?ci domowych palenisk, zw?aszcza takich, w kt�rych spalane s? ?mieci i z?ej jako?ci paliwa.

4 lipca w Sosnowcu dokonano podsumowania zorganizowanej przez TAURON Ciep?o SA, przy wsparciu finansowym Wojew�dzkiego Funduszu Ochrony ?rodowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, kampanii udowadniaj?cej szkodliwo?? domowych palenisk. Najwi?cej konsekwencji takich dzia?a? - jak wykaza?y badania - ma miejsce w du?ych miastach aglomeracji ?l?skiej, gdzie mieszkania nie s? pod??czone do sieci ciep?owniczej.

Kampania trwa?a dziewi?? miesi?cy. W tym czasie zorganizowano 40 spotka? z mieszka?cami i zarz?dcami nieruchomo?ci m.in. w Katowicach, Chorzowie, Siemianowicach ?l?skich, Sosnowcu, D?browie G�rniczej i Zawierciu. Wybrano miejsca i osiedla, w kt�rych problem niskiej emisji jest najwi?kszy. W spotkaniach wzi??o udzia? ok. tysi?ca os�b.

Dyskutowano o kosztach pod??czenia do sieci grzewczej i przekonywano, ?e tzw. ciep?o sieciowe, cho? dro?sze od opalania ?mieciami i np. mu?em w?glowych, jest ekonomicznie por�wnywalne z kosztami opalania normalnym w?glem, a ta?sze ni? ogrzewanie elektryczne, olejowe czy gazowe.

W ramach akcji pn. �Niska emisja - wysokie ryzyko� wydrukowano ponad 60 tys. gazet, zaaran?owano happening z udzia?em kominiarzy w centrum Katowic, zorganizowano konkurs dla nauczycieli na program najciekawszej lekcji o niskiej emisji, zrealizowano seri? edukacyjnych program�w telewizyjnych, uruchomiono specjaln? stron? internetow? i profil na Facebooku.

W sumie � jak oszacowali organizatorzy kampanii- informacje o szkodliwo?ciach niskiej emisji mog?y dotrze? nawet do p�? miliona mieszka?c�w du?ych miast wojew�dztwa ?l?skiego, a do 40 tys. rodzin dodar?a konkretna informacja o konsekwencjach spalania w domowych paleniskach ?mieci i paliw niskiej jako?ci.

Wojew�dzki Fundusz Ochrony ?rodowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach wspar? te kampani? kwot? 144 tys. z?. To jeden z pierwszych w kraju przyk?ad�w zaanga?owania Funduszu w kampani? zorganizowan? przez podmiot komercyjny.

- To dobre rozwi?zanie i ?yczyliby?my sobie aby jak najwi?cej podmiot�w gospodarczych widzia?o sw�j sukces ekonomiczny w dzia?aniach s?u??cych ochronie ?rodowiska � powiedzia?a w Sosnowcu Gabriela Lenartowicz � prezes WFO?iGW. Opr�cz bowiem wymiernych korzy?ci dla ?rodowiska, uda?o si? u?wiadomi? mieszka?com, ?e nisk? emisj? nie trujemy abstrakcyjnych i dalekich s?siad�w ale szkodzimy przede wszystkim samym sobie � doda?a G. Lenartowicz.

Uczestnicz?cy w podsumowaniu kampanii Henryk Borczyk, prezes TAURON Ciep?o SA oraz prezydent Sosnowca Kazimierz G�rski podkre?lali, ?e ?wiadomo?ci proekologicznej mieszka?c�w nie buduje si? jednorazow? kampani? lecz dzia?aniami rozpisanymi na lata. Dobrze dzia?a te? konkretny przyk?ad udanych proekologicznych przedsi?wzi?? takich jak Sosnowiec, gdzie w najbli?szym czasie do sieci ciep?owniczej przy??czonych ma zosta? 400 mieszka? i kilkana?cie przedsi?biorstw wcze?niej korzystaj?cych z innych ?r�de? ciep?a. Oznacza to, ?e do atmosfery w ci?gu roku trafi mniej o ponad 25 ton szkodliwych substancji jak py?u, dwutlenku siarki, tlenk�w azotu i w?gla.

Zako?czeniu tego etapu kampanii towarzyszy?a konferencja prasowa i rozdanie nagr�d w konkursie dla nauczycieli na scenariusz najciekawszej lekcji po?wi?conej szkodliwo?ci niskiej emisji.

Wi?cej informacji o przebiegu akcji - zobacz

"Tre?ci zawarte w publikacji nie stanowi? oficjalnego stanowiska organ�w Wojew�dzkiego Funduszu Ochrony ?rodowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach".