- Błąd
Po raz pi?ty, 21 marca - w pierwszym dniu wiosny, w zabrza?skim Domu Muzyki i Ta?ca koncertem artyst�w pochodz?cych z naszego regionu: Stanis?awa Soyki, Marcina Wyrostka, Ireneusza Krosnego oraz Olgierda ?ukaszewicza, zako?czono tegoroczn? edycj? akcji "Zielona Wyspa ?l?sk". Inspiratorem i animatorem, trwaj?cej od po?owy marca ekologicznej kampanii na rzecz czysto?ci ?rodowiska, stosowania ekologii w codziennym ?yciu oraz kreowana nowego wizerunku regionu, by? nagrodzony Fryderykiem zesp�? Carrantuohill - od ?wier?wiecza popularyzuj?cy w Polsce irlandzk? muzyk?.
Wojew�dzki Fundusz Ochrony ?rodowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach po raz czwarty wspar? t? inicjatyw? przyznaj?c organizatorom akcji � ?orskiemu Towarzystwu Kulturalnemu �KONTRAPUNKT� - dotacj? w wysoko?ci 16 tys. z?. Podczas konferencji poprzedzaj?cej koncert w Zabrzu Gabriela Lenartowicz � prezes WFO?iGW m�wi?a, ?e ?rodowisko dooko?a nas zmieniamy nie tylko poprzez konkretne inwestycje ekologiczne lub nasadzenia las�w ale tak?e dzi?ki budzeniu wra?liwo?ci artystycznej. Wtedy o wiele ?atwiej o szacunek wobec ?rodowiska i pi?kna przyrody oraz o dba?o?? o estetyk? i czysto?? miejsc, w kt�rych ?yjemy. Dlatego Fundusz ch?tnie od lat wspiera tego rodzaju akcje burz?ce stereotyp ?l?ska zaniedbanego i ekologicznie zdegradowanego na rzecz regionu, w kt�rym mieszkaj? ludzie dbaj?cy ka?dego dnia o ekologiczne i przyjazne ?rodowisku swoje miejsce ?ycia i niegodz?cy si? na jego zanieczyszczanie lub trucie na skutek np. dzikich wysypisk lub palenia ?mieci - powiedzia?a G. Lenartowicz.

W ramach akcji Zielona Wyspa ?l?sk tydzie?. poprzedzaj? kalendarzow? wiosn? obfitowa? w liczne warsztaty ekologiczne (nauka segregacji odpad�w, eko-puzzle, eko-memory, eko-krzy?�wki), sadzenie nowych las�w, kampanie informacyjno-medialne oraz happening.
W ?orach, Gorzycach, Rybniku, Chorzowie i w Katowicach organizatorzy tych ekologicznych wydarze? starali si? przekona? dzieci i m?odzie? do ekologicznych zachowa? w codziennym ?yciu, zwraca? uwag? na czysto?? lokalnego ?rodowiska, pokaza? proste sposoby na wprowadzanie ekologii do dom�w. Doros?ym mieszka?com regionu kampania mia?a u?wiadomi?, ?e ju? dzi? maj? si?, czym chwali?, ?e w wojew�dztwie ?l?skim ?yje si? lepiej, oddycha si? lepszym powietrzem, a ?l?sk jest ju? drugim w kraju regionem pod wzgl?dem ilo?ci teren�w zielonych.
�
Partnerami kampanii byli m.in. ?l?ski Urz?d Marsza?kowski, TAURON SA, Fundacja Ekologiczna ARKA oraz regionalne media.
publ. /?et/
�